Közös Hivatal | | Bürüs | | Endrőc | | Gyöngyösmellék | | Kétújfalu | | Kisdobsza | | Szörény | | Teklafalu | | Várad | | Zádor | | Óvodafenntartó Társulás |
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
A repülõgépes és/vagy kézi vakcinázás 2007. október 6 - november 2. között kerül elvégzésre.
A kistérségi ÁNTSZ-en keresztül a családorvosok és a helyi hatósági állatorvosok minden ezzel kapcsolatos kérdésre pontos választ tudnak adni. Fõbb tudnivalók:
1./ A veszettség gyógyíthatatlan, embernél, állatnál egyaránt halálos kimenetelû betegség.
2./ A betegség legfõbb terjesztõje a róka.
3./ A védekezés leghatékonyabb, legkorszerûbb módszerét - a rókák veszettség elleni vakcinázását- Európában évek óta sikerrel alkalmazzák. 1992 októberében hazánkban is megkezdõdött a rókák vakcinázása. Elsõ alkalommal a nyugati határövezetben, az osztrák határtóül számított kb. 25-30 km-es sávban került kihelyezésre csalétekvakcina.
4./ A vakcinát tartalmazó fólia kapszulát az ember számára bûzös, de a rókák által kedvelt ízû és szagú csalétekbe rejtik, amely szürkésbarna színû. A róka, miközben megeszi a csalétket, szétrágja a kapszulát is, így a vakcina bejut a szervezetébe.
,5./ A csalétek kihelyezése kis magasságból, repülõgéprõl történik.
6./ A csalétekbe helyezett vakcina emberre, állatra ártalmatlan, veszélyt nem jelent. A kihelyezett csalétekhez ennek ellenére nem szabad hozzányúlni! Semmi esetre sem szabad felvágni vagy széttörni, mert a vakcina vírus a bõrbe, szájba, szembe, orrba, sebbe kerülhet. Amennyiben ez mégis megtörténik, az alábbi biztonsági elõírásokat kell alkalmazni
a., ha a vakcina ép bõrfelületre kerül, elegendõ a jódtartalmú fertõtlenítõszerrel vagy ennek hiányában 70%-os alkohollal történõ lemosás. Mindkettõ beszerezhetõ a gyógyszertárakban. A jódtartalmú fertõtlenítõszer használata során keletkezett barnás folt szappanos lemosással eltávolítható. Ilyen jellegû érintkezés esetén védõoltásra nincs szükség.
b., ha az oltóanyag friss sebbe vagy nyálkahártyára kerül, haladéktalanul orvoshoz kell fordulni!
,
7./ A helyi vakcinázási kampány megkezdésétõl számított 21 napig az ebeket megkötve, zárva kell tartani (ebzárlat), és csak pórázon szabad közterületre vinni. A jelzett idõszak alatt a kezelt területen tilos a legeltetés! Ezek a korlátozó intézkedések elsõsorban a vakcinázást segítik azzal, hogy a kóborló ebek vagy legelõ állatok ne vehessék fel a róka számára kihelyezett csalétkeket.
8./ Aki a vakcinázotgt területen elhullott vadon élõ, vagy háziállatot talál, a tetemet hagyja érintetlenül, és haladéktalanul értesítse a legközelebbi állatorvost, a helyi önkormányzatot vagy vadásztársaságot.
9./ Kérjük, hogy fentiekrõl a gyermekét is tájékoztassa!
A helyi vakcinázási kampány idõpontja:
2007. október 11-16-ig.
· Az ügyfeleket megilleti a tisztességes ügyintézéshez, a jogszabályokban meghatározott határidõben hozott döntéshez való jog és az eljárás során az anyanyelv használatának joga. A közigazgatási hatóság a nem jogszabályszerû eljárással az ügyfélnek okozott kárt a polgári jog szabályai szerint megtéríti. A törvényben meghatározott kivétellel az ügyfél fellebbezést, újrafelvételi kérelmet, méltányossági kérelmet, jogszabálysértés esetén a bírósághoz keresetet nyújthat be. (Ket. 4. § (1) bek)
· Az ügyfélnek jogában áll nyilatkozni, vagy a nyilatkozattételt megtagadni. Ha az ügyfél a hatóság felhívására nem nyilatkozik, a hatóság a rendelkezésre álló adatok alapján dönt vagy a kérelmére indult eljárást megszünteti. Ha az ügyfél vagy képviselõje tudomása ellenére az ügy szempontjából jelentõs valótlan tényt állít, illetve a törvényben meghatározott kötelezõ adatszolgáltatás körébe tartozó nyilatkozatában az ügy szempontjából jelentõs tényt a törvényben foglalt ok hiányában elhallgat, eljárási bírsággal sújtható. (Ket.51. §(1)-(5) bek.)
· Az ügyfél és képviselõje a tárgyaláson elhangzottakra észrevételt tehet, a meghallgatott személyhez, tanúhoz kérdéseket intézhet. A ügyfél bizonyítási indítványt tehet. Aki a tárgyalás menetét zavarja, a tárgyalás vezetõje rendreutasíthatja, ismételt, vagy súlyosabb rendzavarás esetén kiutasíthatja, továbbá eljárási bírsággal sújthatja. (Ket. 62.§)
· Az ügyfélnek (meghatalmazottjának) irat-betekintési és iratmásolási joga van. (Ket. (5) § (4) bek és 68.§)
,· Az ügyfél köteles jóhiszemûen közremûködni az eljárásban. Az ügyfél magatartása nem irányulhat a hatóság megtévesztésére vagy a döntéshozatal, illetve a végrehajtás indokolatlan késleltetésére. A rosszhiszemû ügyfelet a hatóság eljárási bírsággal sújthatja és a többletköltségek megfizetésére kötelezheti. (Ket. 6. § (1) bek. és 51. § (6) bek.)
· Természetes személyazonosító adatai és lakcíme szolgáltatása a Ket. 51.§ (3) bekezdése értelmében a gyermekek védelmérõl és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (Gyvt.) 134.§ szerint kötelezõ, tekintettel a személyes adatok védelmérõl és a közérdekû adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. tv. (Avt.) 3, 5, 6.§-ban foglaltakra is.
A jegyzõkönyvbe felvett személyes adatait az eljáró államigazgatási szerv az eljárás céljának érdekében kezelheti, felhasználhatja, tárolhatja, feldolgozhatja, hasznosíthatja, továbbíthatja, mások számára átadhatja (pl. jegyzõkönyv felolvasása, adatok határozatba foglalása által)
Ingyenes tankönyvellátásban részesül a nappali rendszerû iskolai oktatásban részt vevõ minden olyan tanuló, aki
A kedvezmény iránti igényt - igénylõlap felhasználásával - a szülõk már ez év elején benyújtották az iskoláknak. A kedvezményre való jogosultság igazolásául bemutatták a családi pótlék folyósításáról szóló bérjegyzéket, vagy a pénzintézeti számlakivonatot, vagy a postai igazolószelvényt, tartósan beteg tanuló esetén a szakorvosi igazolást, testi fogyatékos vagy pszichés fejlõdési zavar miatt akadályozott tanuló esetén a szakértõi vagy a rehabilitációs bizottság szakvéleményét, rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülõ tanuló esetén az errõl szóló határozatot.
,Már 2007. január 1-jén ismert volt, hogy az egyedülálló szülõ által nevelt gyermek alanyi jogú támogatása a 2007. évi költségvetési törvény jóváhagyásakor megszûnt. Ebben az esetben a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságot célszerû megvizsgálni. Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult az a tanuló, akinek a családjában az egy fõre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 130%-át, mely 2007-ben 35.269,-Ft. Ha az egy fõre jutó havi jövedelem összege ennél alacsonyabb, a település jegyzõjéhez lehet fordulni, kérelmet kell benyújtani. A jegyzõ határozatot hoz a jogosultság meglétérõl.
A normatív kedvezményre való jogosultság elbírálásánál az alábbi jogszabályokat kell alkalmazni:
Fontos tudni, hogy gyermekvédelmi gondoskodásban részesülõ - nevelõszülõnél, gyermekotthonban, vagy más bentlakásos intézményben nevelkedõ - ideiglenes hatállyal elhelyezett, átmeneti vagy tartós nevelésbe vett tanuló után változatlanul nem vehetõ igénybe ezen a jogcímen újabb normatív kedvezmény.
Az iskolai tankönyvellátás esetén az iskola igazgatója felelõs a normatív kedvezmények biztosításáért.
A jogszabályban meghatározott eljárás során a felderített, parlagfûvel borított ingatlanok tulajdonosainak, földhasználóinak adatait a Földhivatal a Baranya Megyei Növény és Talajvédelmi Szolgálatnak a további eljárás lefolytatása céljából jegyzõkönyv formában átadja.
A földhivatal ellenõrzéseit a külterületen végzi elsõ sorban - a belterületen az eljárást a jegyzõ folytatja le.
A parlagfûvel fertõzött területeken a jogszabályban írt határidõig (jún. 30.) el nem végzett parlagfû mentesítés komoly szankciókat von maga után (növényvédelmi bírság, a kényszerkaszálás költségei és a hatóságok eljárási díja, költsége), melyek a mulasztót terhelik és adók módjára behajtandó köztartozásnak számít.
Mindennemû tûzgyújtás, beleértve a parlag és gazégetést is, 2007. június 20-tõl átmeneti idõre tilos!
Az utóbbi idõben a csapadékmentes és rendkívül meleg idõjárás miatt fokozottan megnõtt az erdõk tûz általi veszélyeztetettsége.
A tûzesetek megelõzése érdekében az ország teljes területén lévõ erdõkben és az erdõterületek határától számított 200 méteren belüli területen - a kijelölt tûzrakó helyen is - valamint a közút-és vasút menti fásításokban mindennemû tûzgyújtás, beleértve a parlag és gazégetést is, 2007. június 20-tõl átmeneti idõre tilos.
AA vágástéri hulladék égetése az erdõben a megelõzõ tûzvédelmi elõírások betartása mellett a tilalom idõszakában is végezhetõ. Az égetést a 12/1997. (II. 26.) BM rendelet 7.§ további (4)-(8) bekezdéseiben foglalt megelõzõ tûzvédelmi elõírások szigorú betartása mellett lehet csak végrehajtani. Az égetésnél figyelembe kell továbbá venni a 35/1996. (XII.29.) BM rendelettel kiadott Országos Tûzvédelmi Szabályzat tûzveszélyes tevékenység végzésére vonatkozó követelményeit is.
Kérjük a közúton és vasúton utazókat, hogy égõ cigaretta csikket és dohánynemût ne dobjanak ki a jármûvek ablakán, mert a kiszáradt árokparton, vasúti töltések mellett keletkezõ tüzek sok esetben közvetlenül erdõ- és mezõgazdasági területeket is veszélyeztetnek.
Felhívjuk továbbá az erdõben kirándulók, valamint a mezõgazdasági területeken dolgozók figyelmét arra, hogy égõ dohánynemût eldobni nem szabad, azt minden esetben gondosan el kell oltani.
Aki a tûzvédelmi rendelkezéseket megszegi, szabálysértést követ el.
A tilalom feloldására a fokozott tûzveszély elmúltával, késõbbi idõpontban intézkedik a Földmûvelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium.
Võlegény házasságkötés elõtt viselt születési neve:
Menyasszony házasságkötés elõtt viselt születési neve, mely az új házassági név képzésben szerepelhet:
Férj lehetséges házassági neve, függetlenül a feleség házassági nevétõl:
Feleség lehetséges házassági neve, függetlenül a férj házassági nevétõl:
Születendõ gyermek lehetséges születési családi nevei, az elõzõ névválasztások esetén:
Nagy, Kiss, Nagy-Kiss, Kiss-Nagy
Férj és feleség lehetséges házassági nevei egymás névviselésétõl függõen:
Születendõ gyermek lehetséges születési családi neve: Nagy
Születendõ gyermek lehetséges születési családi neve: Nagy
Nagy István
Születendõ gyermek lehetséges születési családi neve: Nagy
Nagy Éva
Születendõ gyermek lehetséges születési családi neve: Nagy
Kiss István
Kiss Éva
Születendõ gyermek lehetséges születési családi nevei: Kiss
Nagy-Kiss Éva
Születendõ gyermek lehetséges születési családi nevei: Nagy-Kiss, Nagy
Nagy István
Kiss-Nagy Éva
Születendõ gyermek lehetséges születési családi nevei: Kiss-Nagy, Nagy
Kiss-Nagy István
Születendõ gyermek lehetséges születési családi nevei: Kiss-Nagy, Kiss
Nagy-Kiss István
Kiss Éva
Születendõ gyermek lehetséges születési családi nevei: Nagy-Kiss, Kiss
Nagy-Kiss Éva
Születendõ gyermek lehetséges születési családi nevei: Nagy-Kiss
Kiss-Nagy István
Kiss-Nagy Éva
Születendõ gyermek lehetséges születési családi nevei: Kiss-Nagy.
A Zala Megyei Bíróság és a Magyar Köztársaság Legfelsõbb Bírósága az elõttük folyó, az iparûzési adó közösségi jogszerûségét vitató közigazgatási perekben elõzetes döntéshozatali eljárás lefolytatása céljából keresték meg az EK Bíróságot. Az EK Bíróság szokásos eljárásának keretében az írásbeli szakasz az ügyben érintett felek (az iparûzési adó jogszerûségét vitató gazdasági társaságok, a Magyar Állam, illetve az EK Bizottság) véleményének elõterjesztésével zárult.
A Bizottság, mint a közösségi jog érvényre juttatásának legfõbb letéteményese indokolt véleményében rögzítette, álláspontja szerint az iparûzési adó összeegyeztethetõ a közösségi joggal és így az un. Hatodik Irányelv 33. cikkének (1) bekezdése (mely szerint egy tagállamban egyidõben csak egy, az áfa jellegzetességeit hordozó forgalmi típusú adó mûködtethet) – a felperesek állításával ellentétben – nem sérül az adónem fenntartásával. A Magyar Állam álláspontjával egyezõ véleményét a Bizottság elsõsorban arra a tényre alapozza, hogy az iparûzési adó nem rendelkezik azon – az EK Bíróság által korábban rögzített – sajátosságokkal, melyek valamely adónemet a Hatodik Irányelv szerinti forgalmi adóként azonosítanak.
A Bizottság érintõlegesen kitér az elõzetes döntéshozatali eljárást kezdeményezõ bíróságok azon kérdésére is, mely szerint értelmezhetõ-e a Csatlakozási Okmány X. mellékletének 4.3. pontja úgy, hogy Magyarország 2007. december 31-ig az iparûzési adó fenntartását engedélyezõ átmeneti mentességet kapott. E kérdés kapcsán – elõrebocsátva azt, hogy a kérdés megválaszolása annak fényében, hogy az iparûzési adó összeegyeztethetõ a közösségi joggal felesleges lehet – rögzíti, hogy a csatlakozási Szerzõdésben biztosított átmeneti mentesség csak az adókedvezmények, -mentességek, s nem az adónem egészének fenntarthatóságára vonatkozik.
A Bizottság ezen álláspontja, illetve az olasz ipari adó (IRAP) ügyében született EK Bírósági ítélet ismeretének fényében már joggal valószínûsíthetõ, hogy az iparûzési adó ügyében hozandó majdani ítéletében a Bíróság az iparûzési adó közösségi jogszerûségét fogja megállapítani.
,iparuzes.pdf;;Iparûzési adóhoz melléklet
A régi típusú közgyógyellátási igazolvánnyal rendelkeznõknek!!!
A jogosultság megállapításának rendje megváltozott, ahhoz, hogy megállapítható legyen a közgyógyellátás, a körjegyzõnek a gyógyszerköltség megállapítását a Területi Egészségbiztosítási Pénztártól kell kérni.
A Pénztár eljárása több hetet is igénybe vehet, ezért fontos, hogy a kérelmeket (lásd dokumentumtár) megfelelõ idõben benyújtsák.
A változással egy idõben bõvítették a közvilágítási hibacímek bejelentési lehetõségeit. A hibacímek bejelentése a következõk szerint történik:
Önkormányzat:
telefon: 06-40-200-636 (soron kívüliséget biztosít, bejelentést kizárólag önkormányzattól fogad).
e-iroda: http://e-iroda.eon-deldunantul.com
e-mail: közvilcc@eon-hungaria.com
Lakosság
telefon: 06-80-20-50-20 zöld számon
e-iroda: http://e-iroda.eon-deldunantul.com
A kötelezõ egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 217/1997.(XII.1.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 5/H.§ (8) bekezdése alapján a jegyzõ a helyben szokásos módon közzéteszi annak a havonta legalább egy naptári napnak a megjelölését, amelyen a nála ügyfélfogadási idõben a biztosított által személyesen elõterjesztett kérelem tárgyában – ha az ügyfél kérelmének teljes egészében helyt ad – azonnal dönt és gondoskodik a visszaigényelt összeg kézpénzben történõ azonnali kifizetésérõl, amennyiben az ügyfél fellebbezési jogáról lemondott.
A fent említettek alapján a naptári napok megjelölését az alábbiak szerint határoztam meg:
2008. január 22. kedd
2008. február 20. szerda
2008. március 25. kedd
2008. április 23. szerda
2008. május 27. kedd
2008. június 25. szerda
2008. július 23. szerda
2008. augusztus 26. kedd
2008. szeptember 23. kedd
2008. október 28. kedd
2008. november 25. kedd
2008. december 16. kedd
2007. március 26. hétfõ
2007. április 23. hétfõ
2007. május 21. hétfõ
2007. június 25. hétfõ
2007. július 30. hétfõ
2007. augusztus 27. hétfõ
2007. szeptember 24. hétfõ
2007. október 29. hétfõ
2007. november 26. hétfõ
2007. december 17. hétfõ
Design by szobidani | Eddigi látogatók száma: 875973 | kozoshivatal.hu © 2013 |